ДЛЯ УЧНІВ! УВАГА! ІНТЕРНЕТ!!!
ОСОБИСТІ ДАНІ
Привчайте дітей до того, що не можна розкривати свої особисті дані в Інтернеті. Якщо сайт просить введення імені, допоможіть дитині придумати псевдонім, не розкриваючи ніякої особистої інформації.
ЧАС ДЛЯ ІНТЕРНЕТУ
Домовтеся з дитиною скільки часу він буде проводити в Інтернеті. Для кожного віку повинна бути своя норма – чим старша дитина, тим довше він може перебувати в Мережі.
КОРИСТЬ ВІД ІНТЕРНЕТУ
Розкажіть дитині, що таке Інтернет-простір. Поясніть, що Інтернет – це в свою чергу помічник в пошуку інформації освіти.
ОМАНА
Поясніть дітям, що в Інтернеті людина може бути не тим, за кого себе видає. Дванадцятирічна дівчинка з чату може в реальному житті опинитися 40-річним дядьком.
НЕБЕЗПЕКА
Попередьте дитину про те, що в Мережі він може зіткнутися з небезпеками (наркотики, киберунижение, зловмисники). При зустрічі з небезпечною інформацією дитина повинна розповісти про неї батькам.
ВІРТУАЛЬНІ ДРУЗІ
Розмовляйте з дітьми про їх віртуальних друзів. Якщо дитина хоче зустрітися з Інтернет-другом в реальному житті, то перед цим він обов’язково повинен порадитися з батьками.
ШАХРАЇ
Розкажіть дитині про шахрайство в Мережі – розіграші, лотереї, тести. Привчіть її без відома дорослих не відправляти СМС, щоб отримати кудись доступ або інформацію з Інтернету.
Для збереження життя ,здоров'я та захисту прав та інтересів дитини діє
безкоштовна Національна дитяча лінія 116111.
Консультування по будням з 12.00 до 20.00 год.
субота з 12.00 - 16.00 год
Правила поведінки здобувачів освіти в закладі освіти
1. Загальні правила поведінки здобувачів освіти в закладі:
1.1. Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
1.2. У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
- усне зауваження;
- запис зауваження в щоденник;
- винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;
- виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;
- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.
1.3. Учень приходить до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході у школу дотримується правил ввічливості.
1.4. Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотичні речовини та отрути, газові балончики.
1.5. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
1.6. Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території в урочний час. У разі пропуску учбових занять учень повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Пропускати без поважних причин забороняється.
1.7. Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить до школи з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
1.8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
1.9. Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.
1.10. Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.11. Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
1.12. Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті а у разі пошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.
1.13. Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
2. Поведінка на заняттях
2.1. До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до першого дзвінка; після першого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.
2.2. Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.
2.3. У разі спізнення на урок, постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.
2.4. Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.
2.5. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.
2.6. Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
2.7. При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
2.8. Протягом уроку:
- не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами;
- не можна підводитися без дозволу учителя;
- не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку;
- забороняється користуватися мобільними телефонами.
2.9. Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’являти щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.
2.10. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.
2.11. Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку.
2.12. Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
2.13. Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.
2.14. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення заняття, учень має право покинути клас.
2.15. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.
3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять
Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
3.1. Під час перерви учні зобов’язані:
- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;
- вийти з класу;
- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;
- підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням;
- допомагати підготовляти клас на прохання вчителя до наступного уроку.
3.2. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки
3.3. Під час перерв учням забороняється:
- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;
- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;
- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися;
- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочивати іншим;
- палити в будівлі і на території школи.
3.4. Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
3.5. Після закінчення занять учень повинен:
- покинути школу, дотримуючись правил ввічливості.
3.6. Черговий по класу:
- знаходиться в класі під час перерви;
- забезпечує порядок у класі, провітрює приміщення;
- допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку;
- стежить і підтримує відповідні санітарні умови.
3.7. На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
4. Поведінка учнів у їдальні.
4.1. Під час харчування в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися гідно.
4.2. Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
4.3. Учні приходять в їдальню після закінчення третього уроку, дотримуються правил особистої гігієни перед входом в їдальню.
4.4. Розмовляти під час прийому їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
4.5. Слід вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.
4.6. Учні самі прибирають посуд зі столу після вживання їжі.
4.7. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
4.8. Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
5. Кінцеві положення
5.1. Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин.
5.2. Учні не мають права під час знаходження на території школи та проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.
5.3. Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення учбових занять або неурочних заходів без дозволу працівників школи.
5.4. Паління, вживання алкогольних напоїв та нецензурних висловів на території школи категорично заборонено.
ГОЛОВНЕ:
1. Намагайтесь жити так, щоб людям поруч з Вами було добре.
2. Перш ніж звернутись до людини, посміхніться їй: адже добрі стосунки починаються з посмішки.
3. Навчиться радіти не лише своїм успіхам, але й успіхам однокласників та друзів.
4. Ніколи нікому не заздріть та не зраджуйте: це відштовхує людей і руйнує їх стосунки.
5. Намагайтесь прийти на допомогу людині, не чекайте, поки тебе про це попросять.
6. Якщо Вам буде погано, не поспішайте звинувачувати у цьому інших, вчіться терпіти неприємності: погане швидко проходить.
Рекомендації соціального педагога підліткам
- Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб ставились до тебе.
- Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.
- Формуй в собіпозитивні потреби і погляди. Пам’ятай, що егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.
- Не уникай ритмічної і напруженої трудової діяльності. Знаходь собі справу (роботу), яка дає змогу проявити себе та самоствердитися.
- Намагайся уникати компаній, спроможних змінити тебе, твій світогляд, які можуть утягнути тебе в злочинний світ.
- Вчись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.
- Сформулюй для себе найближчі і подальші життєві цілі – це могутній фактор твого розвитку.
- Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати тобі допомогу.
- Люби себе будь-якого. Формуй в собі позитивну самооцінку, вчись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям, вчись виражати емоції достойним чином.
Рекомендації щодо уникнення конфліктів
1. Не розмовляйте одразу з людиною, яка знаходиться в збудженому стані.
2. Перед тим, як сказати про якусь неприємність, подивіться на це очима опонента.
3. Не приховуйте свого доброго ставлення до людини, висловлюйте схвалення його вчинкам.
4. Змушуйте себе мовчати, коли вас залучають до дрібних сварок.
5. Навчайтеся поводити себе гідно, говорити спокійно, ввічливо, доброзичливо з оточуючими, поважайте гідність інших.
6. Якщо ви розумієте, що помиляєтеся в своїх думках, вчинках, визнайте це одразу.
Рекомендації щодо подолання агресивності:
• виконувати фізичні вправи (гімнастика, аеробіка, біг, їзда на велосипеді);
• займатися силовими видами спорту (бокс, боротьба);
• займатися фізичною працею;
• виливати злість на неживі об'єкти (побити подушку, диван, боксерську грушу, пошматувати газету);
• використовувати масаж, особливо верхньої частини спини, з метою зняття напруги;
• викричатися на самоті, не спрямовуючи свій гнів на об'єкт роздратування;
• обговорити ситуацію, яка викликає роздратування, з близькою людиною;
• висловити уявному об'єкту своє невдоволення;
• написати листа об'єкту роздратування, але не надсилати його;
• змінити вид діяльності, що допоможе відволіктися від проблеми;
• використовувати комунікативну техніку «Я» - повідомлення: висловлюючи співрозмовникові почуття щодо ситуації, яка вас дратує, викликати співчуття та бажання зрозуміти вас і не руйнувати стосунків. Наприклад: «Я сповнений гніву, злий, розлючений, дуже сердитий, мене дратує ця ситуація, мені ніяково, дуже боляче»;
• використовувати асоціативне «Я» - повідомлення: злий, як тигр;
• релаксація — метод, за допомогою якого можна частково чи повністю позбутися фізичного або психологічного напруження;
• медитація — занурення розумом у предмет, ідею, що досягається шляхом зосередження на одному об'єкті й усунення всіх інших зовнішніх (звук, світло) та внутрішніх (фізичне, емоційне напруження) чинників.