Звіт
про проведення тижня психологічної служби
в Буцькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів
З 22.04.по 26.04.2019 року в Буцькій загальноосвітній школі пройшов тиждень психологічної служби. Були проведені такі заходи. На лінійці оголошено план заходів, та відкрито консультативний пункт «Скринька довіри»,також на нараді було проведено діагностику рівня «емоційного вигорання» для педагогів.
Оформлення інформаційного вісника про психологічну службу.
Зустріч з лікарем «Профілактика тютюнопаління та наркоманії. Поради лікаря»
Експрес інтерв'ю на тему «Твоє життя в школі».
Заняття для учнів «Я скоро стану п'ятикласником».
Заняття тренінг для «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг».
Тренінгове заняття з випускниками «Успішна людина - успішна у всьому». Рекомендації щодо підготовки до ЗНО.
Перегляд мультфільмів для молодших школярів на тему «Булінгу» з подальшим обговоренням дій героїв.
Перегляд відео «Про дружні стосунки» з подальшим обговоренням ситуацій.
Конкурс плакатів на тему: " Профілактика булінгу в учнівському середовищі».
Загалом тиждень пройшов на достатньому рівні, панувала досить позитивна емоційна атмосфера, діти долучалися до заходів, які були проведені з цікавістю та різноманіттям за тематикою.
06 листопада 2018 року соціальним педагогом була проведена інформаційна хвилинкка та перегляд відеофільму "Живи" -протидія наркоманії.
23 квітня 2018 року відбувся Тиждень відкриття соціально-психологічної служби. У рамках тижня було проведено такі заходи: " Запуск проекту "Скринька довіри", Благодійний ярмарок для учасників Ато, флешмоб "За здоровий спосіб життя", зустріч з лікарем гінекологом та педіатром, інтелектуальні конкурси для учнів 3-4 класів,конкурси малюнків.
Офіційно професія «соціальний педагог» з'явилася в нашій країні порівняно нещодавно. І суспільство ще не зовсім знає чи розуміє, хто такий соціальний педагог. Найчастіше соціального педагога плутають або із соціальним працівником, або з практичним психологом. Без сумніву, ці фахи пов’язані між собою, адже серед академічних дисциплін соціальна педагогіка посідає проміжне місце між психологією та соціологією, поєднуючи в собі певні риси однієї й іншої. Проте, якщо соціальний працівник у рамках роботи в якійсь із соціальних служб допомагає малозабезпеченим і малозахищеним прошаркам населення вирішувати соціальні проблеми – наприклад, отримати певний вид матеріальної допомоги тощо, то соціальний педагог насамперед виховує вміння не падати духом, навчає самостійно знаходити вихід зі складної ситуації, формує людину, особливо молодого віку, як особистість, здатну впоратися з психологічними та соціальними негараздами.
Професійна діяльність соціального педагога має ряд особливостей. Суть її полягає в тому, що на відміну від учителя чи соціального працівника, соціальний педагог має справу у своїй професійній діяльності з дитиною та підлітком у процесі їхнього розвитку, соціального становлення.
Слід зазначити, що практичний психолог і соціальний педагог є фахівцями, які не можуть бути взаємозамінюваними. У кожного з них відповідно до фаху своя методологія роботи, інструментарій, напрями та зміст діяльності, що відповідають їх функціональним обов’язкам. Психолог більше зорієнтований на внутрішній світ дитини, натомість соціальний педагог обов’язково намагатиметься допомогти соціалізуватися, тобто самореалізуватися, не випадаючи за межі суспільства, знайти своє місце в ньому і водночас бути корисним для інших.
Діяльність соціального педагога в закладах освіти передбачає створення умов для успішної соціалізації та адаптації дитини, як процесу набуття нею соціальної компетентності, формування і ствердження її як особистості, входження в активне громадське життя. Соціальний педагог – ключова фігура в закладі освіти, яка покликана об'єднати зусилля родини, школи, громадськості, для надання допомоги дитині. Тому слід зазначити, що робота соціального педагога за будь-яким напрямком стає більш ефективною завдяки співпраці з психологом, педагогічним колективом, батьками, адміністрацією навчального закладу та спеціалістами з різних соціальних служб, правових, медичних установ тощо. Така взаємодія дає змогу здійснювати інтегрований підхід щодо соціально-педагогічного супроводу учнівської молоді в сучасних умовах.Сфера діяльності соціального педагога — соціум, як найближче оточення особистості, людські відносини, соціокультурні умови розвитку. Який соціум ми маємо зараз? В останній десяток років розцвіли такі соціальні проблеми, як нестаток і бідність, алкоголізм і наркоманія, безробіття, бродяжництво і соціальне сирітство, злочинність і жорстока поведінка. Потреба в соціальному педагогові з'являється там і тоді, де і коли сім'я, школа, громадськість не забезпечують необхідного розвитку, виховання й освіти дитини, молодої людини. Саме у такий період соціальний педагог є дуже потрібним, особливо для роботи з іще не сформованою молоддю та дітьми, на долі яких ці процеси впливають, мабуть, найтяжче.
Одним з головних завдань соціального педагога є допомога дитині виразити себе, свої бажання, свої емоції, знайти себе як унікальну особистість. Яким чином вирішується це завдання? Все починається з діагностики. Кожен навчальний рік починається з складання соціальних паспортів класів. На їх основі складається соціальний паспорт закладу. Спільно з класними керівниками визначаємо, хто з дітей заслуговує більшої уваги. На дітей "групи ризику" ведеться соціальна історія (до неї входять: характеристика; акт обстеження сім'ї учня, четвертні оцінки учня; пропуски учня за кожний місяць з поясненням причин пропуску; дані про роботу з учнем і його сім'єю; анкетування, тестування; рекомендації психолога по роботі з підлітком класному керівникові, вчителям; соціальна карта сім'ї учня; можуть бути вкладені доповідні, пояснювальні та інші документи, що свідчать про проведену індивідуально-профілактичну роботу).
Напрямки роботи соціального педагога в школі:
- адаптація дітей до умов перебування у навчально-виховному закладі;
- організація роботи з "важкими” дітьми;
- професійне самовизначення старшокласників;
- допомога щодо організації роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;
- сприяння психологічному здоров’ю дітей, підлітків, батьків та педагогів
- попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та навчально виховному закладі;
- організація роботи з дітьми пільговихкатегорій;
- методична робота.
Види роботи соціального педагога в школі:
- діагностична робота;
- прогностична робота;
- консультаційна робота;
-соціально-перетворювальна робота;
-профілактична (просвітницька) робота;
- навчальна діяльність;
- організаційно-методична робота;
- зв’язки з громадскістю.
В школі за участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:
- діти-сироти;
-діти, позбавлені батьківського піклування;
- діти-напівсироти;
- діти трудових мігрантів;
- діти-інваліди;
- діти з багатодітних родин;
- діти з малозабезпечених родин.
21 лютого 2018 року соціальним педагогом та практичним психологом проведено виховний захід на
тему: "Формування здорового способу життя" та профілактика Віл-СНІДу між учнями 9-11 класи.